Printmanagement in een organisatie

Communicatie is altijd een belangrijk onderdeel in elke organisatie. Digitale communicatie en printcommunicatie gaan daarbij hand in hand. Ook in deze digitale tijd kan geen enkel bedrijf nog zonder drukwerk. Elk bedrijf heeft visitekaartjes, brochures, jaarverslagen, enveloppen, briefpapier, vlaggen of flyers nodig. Het gaat erom de communicatieboodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep te krijgen. Daarbij moet de fysieke klantcommunicatie via drukwerk juist, zorgvuldig, kwalitatief en op tijd zijn.


Beheer en inkoop drukwerk via Brandportal.

Bij een organisatie zijn er diverse medewerkers of afdelingen die geregeld drukwerk inkopen. Het bestellen van drukwerk is echter geen sinecure. Drukwerk moet continu aangepast worden voor nieuwe communicatie-uitingen. Ook zijn er talloze productvariaties en leveranciers beschikbaar. Iemand moet de producten creëren, beheren en de huisstijl bewaken. De interne organisatie van de creatie en inkoop van drukwerk is vaak nog een warboel. Medewerkers zijn lang bezig met alles uitzoeken rondom het creëren en inkopen van drukwerk. En dat in een tijd dat alles automatisch kan gaan!

 

Voor bedrijven is het handig om alle facetten voor het inkopen, bestellen, de diverse communicatieproducten, leveranciers en IT eisen te verenigen in één online oplossing. Een brandportal is een oplossing voor de moderne wensen bij de inkoop van communicatieproducten. 


Een compleet systeem

De brandportal is een volledig geautomatiseerde oplossing. Eén systeem voor het ontwerpen en inkopen van producten, doorzetten van orders en factureren. Je bestelling wordt geheel automatisch afgehandeld. In de backend achter de brandportal heb je een compleet overzicht van de orderflow en facturen. Je kunt hier ook specifieke instellingen inrichten voor kortingen, prijzen, verzendwijze of betalingswijze. Met de managementrapportages heb je alle statistieken over de orders.

Communicatie beheren, maken en bestellen

De brandportal van is een webshop op maat. Een geavanceerd systeem voor het bestellen van alle communicatiemiddelen in de huisstijl van je bedrijf of klant. Via een eigen webomgeving kun je eenvoudig producten als flyers, brochures, posters, visitekaartjes of uitnodigingen aanpassen en bestellen.

Huisstijl producten in één brandportal

Je krijgt een domeinadres en logt hier in de eigen omgeving in. Je selecteert zelf de communicatieproducten voor in de webportal. Je kunt zo gemakkelijk online je eigen huisstijl drukwerk maken, beheren en bestellen. Huisstijl componenten zoals kleur, lettertype of logo liggen vast in de templates. Binnen deze vaste elementen kun je variëren met nieuwe beelden en teksten

Integratie met online editors en Preflight

Diverse gespecialiseerde systemen zijn te integreren. Zoals financiële systemen en ERP oplossingen. Er is ook een integratie mogelijk met online editors, zoals CHILI Publisher, XpressionFluid of PitchPrint. Een online editor geeft je vakkundige opties voor het opmaken en bewerken van je producten. Preflight kun je aanschaffen voor je bestandscontrole.



Leveranciers koppelen

Voor het bestellen van je communicatieproducten kun je eigen leveranciers toevoegen. Het is ook mogelijk om de brandportal te koppelen met diverse grafische leveranciers die hun producten aanbieden binnen het platform. Deze connectie met leveranciers geeft jou de kans om een groot assortiment te bereiken. Printbalans werkt met vele leveranciers samen en dat worden er steeds meer.